پنتان پنتان .

پنتان

به عنوان ضديخ

قيمت متانول (Methanol)


توضيح فارسي : نام محصول : الكل متانول.

نام هاي ديگر : متانول ، متيل الكل ، الكل متيليك ، الكل چوب.
توليد كننده: ايران - شيراز

فرمول شيميايي : CH3OH.

تاريخچه : در فرآيند موميايي كردن در مصر باستان ، از ماده اي استفاده مي شد كه حاوي متانول بود و از تجزيه حرارتي چوب بدست مي آمد. متانول خالص اولين بار در سال 1661 توسط رابرت بويل از چوب استخراج شد. در سال 1834 شيميدان هاي فرانسوي انجمن jean-babtist ، تركيب عناصر آن را بدست آوردند و همچنين كلمه متيلن را به شيمي آلي معرفي كردند.
در سال 1923 شيميدان آلماني ، ماتياس پير ، متانول را از گاز سنتز ( مخلوطي از co و H2 كه از كك بدست مي آيد.) توليد كرد. در اين فرآيند ، از كرومات روي به عنوان كاتاليزور استفاده مي شد و واكنش در شرايط سختي مانند فشار 300-1000 اتمسفر و در دماي حدود 400 درجه سانتي گراد انجام مي گرفت. در شيوه مدرن توليد متانول ، از كاتاليزور هايي استفاده مي شود كه در فشارهاي پايين عمل مي كنند و كارايي موثرتري دارند.

مشخصات ماده : ماده اي شفاف ، بي رنگ ، فرار كه به صورت خالص بوي زننده و نامطبوعي دارد.

كاربرد : به عنوان ضديخ ، حلال و سوخت بكاربرده مي شود. متانول توليد شده از چوب و ساير تركيبات آلي را متانول آلي يا بيو الكل مي نامند كه يك منبع تجديد شدني براي سوخت استو مي تواند جايگزين مشتقات نفت خام شود.با اين همه ، از بيو الكل 100 درصد نميتوان در ماشين هاي ديزلي بدون ايجاد تغيير در موتور ماشين استفاده كرد. متانول به عنوان حلال ، ضديخ و در تهيه ساير تركيبات شيميايي استفاده مي شود.
خطرات : متانول اثرات مخربي بر روي بينايي داشته و از راه پوست جذب مي شود.فوق العاده آتش گير بوده اما در دماي محيط آتش نميگيرد. در صورت وجود حرارت بين متانول و فلزاتي از قبيل پتاسيم ، منيزيم ، و اكسيد كننده هايي مانند پركلرات باريم ، پراكسيد هيدروژن و سديم خاصيت انفجاري به وجود مي آيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۴۰:۳۸ توسط:shima موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :